19 Ağustos 2014 Salı

ZEYTİNYAĞLI ŞALGAM DOLMASI
  MALZEMELER:
ŞALGAM DOLMSASI
6 adet şalgam, 1 adet soğan,1 adet yeşil biber, 1 adet domates, yarım kırmızı biber, 1 adet minik havuç, 1 su bardağ+ 2 kaşık bulgur, nane, tuz, karabiber, pulbiber, 1 çay bardağı zeytinyağı, 1 kaşık salça. Bir tutam sevgi:)



Annemin isteği üzerine tencerenin tabanına ben içinden çıkan parçaları serdim siz sermeyebilirsiniz. Birde kapak olarak şalgam parçası kullandım siz domates de kullanabilirsiniz. Pişerken dolmaların içi taşmasın diye tabak kapattım bilginize...
Şalgamın şifalarını araştırmanızı tavsiye ediyoru çünki ondan sonra pazarda şalgam arayacaksınız emini...
yapılışını aşamaları ile görmenizi istedim umarım dener ve seversiniz.


Şalgamlar soyulup içleri oyulur ve iç harcı için soğan incecik doğranıp zeytinyağının yarısı ile kavrulurken havuç ile biberler çok minik doğranıp eklenir kavurmaya devam edilir sonra rendelenmiş domatesi ve bulguru katılır baharatı tuzu da katılıp iyice karıştırdıktan sonra şalgamlara paylaştırılır tencereye dizilip üzerine salça zeytinyağı ve 1,5 bardak su karıştırıp dökülür pişirilir...




Şalgam nasıl birşey diyenler olabilir diye resmini de ekledim:) 
Turpa benziyor ama turp değil.
Bulgur pilavının içine doğrayıp kavurursanız ve nane,pulbiber birde domates rendelerseniz hatta biraz da salça eklerseniz harika bir şalgamlı pilavınız olur tavsiye ederim
Patates haşlarken içine bir tane şalgamı yıkayıp 4 parçaya bölerek atın birlikte haşlayıp tuzla biberle yiyin yada salata yapıp yiyin nefistir emin olun:)

AFİYET OLSUN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder