19 Ağustos 2014 Salı

BEYTİ KEBAP

Selam herkese güzel ve sağlıklı günler diliyorum:)
Bugün sizlerle paylaşmak istediğim bu leziz kebabı blogspotta bir kaç arkadaşımda görüp denemek üzere almıştım nefis olunca defalarca yaptım:) Sizde mutlaka denemelisiniz diyorum çünki çok lezzetli:)))
İşte tarifimiz:
Malzemeler:
Bir paket baklava yufkası (evde kendiniz de açabilirsiniz)
500 gr. dana kıyma
2 adet patates (isteğe bağlı ben kullandım)
1 adet soğan ve 2 diş sarımsak
yarım çay kaşığı kekik, 1 çay kaşığı karabiber, 1 çay kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı tuz (isteğe göre ayarlanabilir)
(Birde pirinç tanesi gibi çekilmiş yeşil fıstık eklerseniz süper oluyor tavsiyemdir)
Önce köfte malzemeleri güzelce yoğrulup hazırlanır ve buzdolabında 15 dakika kapalı olarak dinlendirilir.
Baklavalık yufkalar 3 er tane serilip üzerine yumurta fırçasıyla hafifce su sürülür sonra uzun kenarına köfte harcından elimizde sıkarak yerleştirilir yufka rulo şeklinde sıkıca sarılıp resimde görüldüğü gibi verev olarak 2 parmak kalınlığında kesilir (bu işlemler biraz hızlı yapılırsa yufkalar hamurlaşmadan tepsiye yerleşmiş olur) tepsiye dizilir hepsi bitince  180 derece ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirilir ve servis tabağına alınınca üzerine domates sos gezdirilip yanında yoğurtla servis edilir afiyetle yeniiiir:)))
Domates sos için:
3 adet domates rendelenip, içine 3 kaşık zeytinyağı, 1 çay kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı un ve 1 çay kaşığı biber salçası eklenip 1 su bardağı suyla açılır 10 dakika pişirilince sos kullanıma hazırdır (suyu az gelirse ilave edilebilir)

Yeniden görüşmek dileğiyle sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder