19 Ağustos 2014 Salı

MISIR ÇORBASI
 MALZEMELER:
1 Konserve misir (1 çorba kasesi)
1 Adet sogan (orta boy)
1 Adet patates ( orta boy)
1 Yemek kasigi ince misir unu ( isteğe bağlı)
1 Bardak yogurt veya süt  (ben ikisini karışık kullandım)
3 Yemek kasigi un (mısır unum olmadığı için ben 3,5 kaşık kullandım)
2 Yemek kasigi tereyagi (ben 2,5 kaşık kullandım)
3-4 bardak su (ben et suyu kullandım)
ÜZERİ İÇİN: Krokan ekmekler yapabilirsiniz (minik doğranıp baharat ve yağla harmanlandıktan sonra fırında iyice kızartılmış ekmekler)
YAPILIŞI:
Once konservedeki misirin suyunu suzelim, ve yarisini ayiralim ( arzu edilirse suyu ile kalabilir ben suzuyorum genelde). Tencere icine 3 yemek kasigi un ve tereyagini hafif kokusu gidinceye kadar kavuralim. Uzerine su ve misirin yarisini atalim. Kaynamaya basladigi zaman el blender ile ezelim. Ayri bir tava icine sogani ufak ufak dograyalim ve kavuralim yogurt ,süt ve sogani kaynayan corbamiza atip tekrar el blender dan cekelim bu arada bir yemek kasigi misir unu serpelim. Uzerine diger misirlari atip kaynatalim. Uzerine kızartılmış minik ekmek küplerinden serperek  servis yapalim.
Hale arkadaşımın yazdığı gibi aynen aktardım sadece ufak tefek değişiklikler yapmıştım onları parantez içinde belirttim yazması benden denemesi sizlerden haydi mutfaklara:))

 Afiyet olsun
Allah mutfaklarımızı bereketli etsin inşaallah ve Rabbim ihtiyacı olanların da evlerine bolluk versin AMİN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder