2 Eylül 2014 Salı

KURU DOMATESLİ VE PEYNİRLİ SALATA

 Bu lezzet fırtınası salatayı http://beyazsofra.com/ da Zehra hanımda görüp denemişti ve çok severek tüketilen bir salata oldu o günden bu güne. Sizler de denemek isterseniz işte tarifi aynen aktarıyorum.Buyurun...
                                                                       MALZEMELER
·    yarım  kalıp beyaz peynir (ben mozarella kullandım)
·    yarım  demet maydanoz
·    yarım  demet dereotu (ben kullanmadım sevmiyoruz)
·    yarım  limon suyu
·     2 diş sarımsak,tuz
 
·     1 kahve fincanı zeytinyağ
·    yarım  kase kuru domates
 
·     1 çay kaşığı biberiye (evde yoktu kullanmadım)
·     1 tatlı kaşığı fesleğen
·     1 çay kaşığı kekik
YAPILIŞI:
   Limon suyu, yağ, rendelenmiş sarımsak,
       incedoğranmış dereotu ve maydanoz,
 
       biberiye, fesleğen, kekik karıştırılır.
    Domates ve beyaz peynir küp şeklinde
 
       doğranır ve hazırlanmış sos ile
 
       karıştırılır.
    Buzdolabında 1 gece bekletilir.
    Servis tabağına alınarak servis yapılır.
 
       Afiyet olsun.

Zehra hanım kuru domatesi konserve olarak kullanmış  ,ben kayınvalidemin elleriyle kuruttuğu domatesleri kullandım (biraz sıcak suda bekletip yumuşattım sonra doğradım)
AFİYET OLSUN

Allah mutfaklarımızı bereketli etsin inşaallah ve Rabbim ihtiyacı olanların da evlerine bolluk versin AMİN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder